Friday, October 20, 2017
Follow us on Twitter Follow us on Linked In Follow us on Facebook ZEN ME Rules/Κανονισμοί
   
Text Size

Ανακοίνωση - ZEN ME

 

Δείτε το πρόγραμμα του τρέχοντος μήνα εδώ


1 εβδομάδα απεριόριστων ομαδικών μαθημάτων yoga/pilates 36 ευρώ.

2 εβδομάδες απεριόριστων ομαδικών μαθημάτων yoga/pilates 56 ευρώ.


Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι
το μάθημα της Σοφίας BODY ART
δεν θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 6/10

Yoga For Athletes

 

Γιόγκα για αθλητές, μια διαφορετική προσέγγιση

Πρόλογος

Γράφω το άρθρο αυτό μέσα από την προσωπική μου εμπειρία και ματιά.

Η σχέση μου με την γυμναστική ειδικά την αερόβια κρατάει πολλά χρόνια.Μέσα από αυτά τα χρόνια ασχολήθηκα με διάφορα αθλήματα όπως κολύμπι, στίβος, Καράτε – kick boxing. Όλα τους δυναμικά αθλήματα και απαιτητικά όσο αφορά την αερόβια φυσική κατάσταση.Μετά από αρκετά χρόνια ήρθε η γνωριμία μου με την Γιόγκα στην Νέα Υόρκη το 2005 και μετέπειτα στην Ινδία. Από τότε είδα μια άλλη πλευρά της ζωής, πιο ήρεμη και γαλήνια εντελώς διαφορετική από ότι έχουμε συνηθίσει στον δυτικό κόσμο να ζούμε.

Οι ασκήσεις Γιόγκα ή αλλιώς για τους μυημένους (πόζες ή ASANAS) είχανε μια ευεργετική επίδραση στο σώμα μου. Από την μία το χαλάρωνε ενώ από την άλλη το ενδυνάμωνε ενώ παράλληλα έκανε το μυαλό μου σύμμαχο μου.
Με λίγα λόγια είχα βρει την χρυσή τομή και αισθανόμουν περίφημα.

Μόλις τον περασμένο Απρίλιο έλαβα μέρος σε κάποιον αγώνα τριάθλου (κολύμπι – ποδήλατο και τρέξιμο) και θυμήθηκα ξανά τα αερόβια αθλήματα. Φρόντιζα πάντα να κρατάω μια επαφή κάνοντας ποδήλατο και τρέξιμο όταν προλάβαινα.
Επειδή ο χρόνος μου ήταν και είναι περιορισμένος δεν μπορούσα να συνδυάσω Γιόγκα και τα υπόλοιπα αθλήματα οπότε και έδωσα βάρος στο τρέξιμο για να προετοιμαστώ για τον επερχόμενο 30ο Μαραθώνιο αγώνα της Αθήνας.

Τρέχοντας τουλάχιστον 40 με 50 χιλιόμετρα εβδομαδιαία και συμμετέχοντας σε αγώνες (κολύμβησης και ημι-μαραθώνιους) οι μυς μου είχαν βραχύνει και είχαν χάσει την ελαστικότητα τους.Ξεκίνησα λοιπόν αντί για απλές διατάσεις μετά την προπόνηση και στις ημέρες που δεν είχα προπόνηση να κάνω τις ειδικές Γιόγκα πόζες οι οποίες εστιάζουν ακριβώς στο σημείο που χρειάζομαι. Αμέσως αισθάνθηκα πολύ καλύτερα, σταδιακά βέβαια αλλά η διαφορά ήταν μεγάλη.

Γνώμη μου είναι ότι κάθε αθλητής – επαγγελματίας και μη, μπορεί μέσω της πρακτικής στην Γιόγκα, να ενισχύσει της δυνατότητες του.

Παραθέτω κάποια από τα σημεία που θα τον ωφελήσουν:

  1. Δύναμη: Η πρακτική μιας συγκεκριμένης ρουτίνας από ασκήσεις Γιόγκα βοηθάει να αυξηθεί η μυϊκή μάζα και να γίνει πιο ελαστική ώστε να αποφευχθούν τραυματισμοί. Πιο συγκεκριμένα κάποιες ομάδες μυών οι οποίες υποχρησιμοποιούνται στα αθλήματα όπως το τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμβηση, ενεργοποιούνται με την Γιόγκα συμβάλλοντας στην συνολική σταθερότητα και ισορροπία του αθλητή.
  2. Ισορροπία: Σαν αθλητής στο Καράτε και στο στίβο γενικά ήμουν αρκετά ευλύγιστος χωρίς όμως πολύ καλή ισορροπία. Μέσα από την πρακτική της Γιόγκα βελτιώνεται η ισορροπία και ο συντονισμός των κινήσεων του σώματος.
  3. Ευλυγισία: Η πρακτική της Γιόγκα βελτιώνει την μυϊκή ευλυγισία η οποία είναι πολύ σημαντική για την κίνηση και υγεία του κορμού του σώματος. Η μεγαλύτερη ευκαμψία των μυών έχει ως αποτέλεσμα την μεγαλύτερη εύρους κίνηση σε κάποιο σημείο του σώματος (διαφορετικό για κάθε άθλημα ή αθλητή). Για παράδειγμα ένας δρομέας με μεγαλύτερη ευκαμψία του οπίσθιου μηριαίου δικεφάλου και εμπρόσθιου μηριαίου τετρακέφαλου μυ μπορεί και έχει πιο άνετο και εύκολο διασκελισμό με λιγότερη προσπάθεια, άρα εξοικονομεί δύναμη και έχει λιγότερους τραυματισμούς. Αυξημένο εύρος κίνησης = μυϊκή οικονομία και λιγότεροι τραυματισμοί.
  4. Mental Control: Τα σωματικά οφέλη της Γιόγκα είναι τεράστια. Αλλά όμως δεν είναι τίποτα συγκρινόμενα στα πνευματικά οφέλη. Δεν είναι λίγοι υπέρ-αθλητές οι οποίοι έχουν κάνει αναφορές στις πνευματικές δυνάμεις του αθλητή.

Κάνω με σεβασμό αναφορά στον Υπεραθλητή Γιάννη Κούρο.

«Τρέχω υπερβατικά, ενάντια στη φύση και στις κακουχίες. Η προσπάθεια ενός υπερμαραθωνοδρόμου είναι εγκεφαλική. Ο αγώνας του όπως τόνισε είναι μια υπέρβαση του σώματος και ολοκληρώνεται ενεργοποιώντας τα βιώματα από τις πνευματικές του δυνάμεις. Το μυστικό της επιτυχίας μου οφείλεται και στην κράση μου να ξεπερνώ τα όρια Η φιλοσοφία του αγωνίσματος έγκειται στην ιδιοσυγκρασία του υπερδρομέα να ξεπερνά τον πόνο και την κούραση με πνευματική διαύγεια, εγρήγορση και μετουσίωση. Ο αγώνας αυτός θα προβάλει στη νεολαία τις αξίες της προσπάθειας, της καρτερίας, της επιμονής και του αγωνιστικού πνεύματος, ενάντια στις αντιξοότητες της ζωής και ότι η θέληση είναι νικήτρια όταν επιστρατεύονται όλες οι σωματικές και πνευματικές δυνάμεις» Γιάννης Κούρος.

Οι πιο πολλοί αθλητές βλέπουν την πρακτική της Γιόγκα ως μια μέθοδο απλά stretching και σωστής στάσης του κορμού και έχουν δίκιο. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Στο τέλος της πρακτικής φτάνει η ώρα του διαλογισμού στην πόζα Savasana (ξαπλωμένοι στο πάτωμα ηρεμούμε), οι πιο πολλοί (και ο γράφων, θέλει πολύ δουλειά για να το πετύχεις) βιάζονται να αποχωρήσουν σκεφτόμενοι ότι το κομμάτι της άσκησης (το σωματικό) έχει τελειώσει.

Αυτό είναι και το μεγαλύτερο λάθος, αφού αυτό είναι και το καλύτερο κομμάτι. Αυτή είναι η στιγμή στην οποία μπορούμε να τιθασεύσουμε το μυαλό μας και να το κάνουμε σύμμαχο μας απελευθερώνοντας τις δυνατότητες του.

Μπορεί κάποιος να ρωτήσει τι σχέση έχει όλο αυτό με την επίδοση του αθλητή. Έχει να κάνει με τα πάντα είναι η απάντηση.

Πολλοί αθλητές όχι μόνο σε αθλήματα αντοχής προβάλλουν την στιγμή της επιτυχίας, όπως ένα άλμα, μια αντίδραση στιγμής, στο μυαλό τους μέχρι να επιτύχουν. Το μυαλό μπορεί να παιδευτεί όπως και ένας μυς και σε συνδυασμό με τις κατάλληλες ασκήσεις Γιόγκα (ASANAS) να μπορέσει να διαχειριστεί το στρες και τον φόβο που δημιουργεί το μυαλό μας.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Ελένη Ζωιοπούλου (Δασκάλα Γιόγκα) και τον Θάνο Παππά (Δάσκαλος Γιόγκα) για την βοήθεια τους και για τα σχόλια τους πάνω στο κείμενο αυτό.

Γιώργος Πάνου

Share on facebook

Restore Default Settings
Follow us on Twitter