Yoga for Athletes

ZENME Yoga Pilates for Athletes

Κάθε αθλητής – επαγγελματίας και μη, μπορεί μέσω της πρακτικής στην Γιόγκα, να ενισχύσει της δυνατότητες του.

Κάποια σημεία που θα τον ωφελήσουν:

  1. Δύναμη: Η πρακτική μιας συγκεκριμένης ρουτίνας από ασκήσεις Γιόγκα βοηθάει να αυξηθεί η μυϊκή μάζα και να γίνει πιο ελαστική ώστε να αποφευχθούν τραυματισμοί. Πιο συγκεκριμένα κάποιες ομάδες μυών οι οποίες υποχρησιμοποιούνται στα αθλήματα όπως το τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμβηση, ενεργοποιούνται με την Γιόγκα συμβάλλοντας στην συνολική σταθερότητα και ισορροπία του αθλητή.
  2. Ισορροπία: Αθλήματα όπως το μπάσκετ, το ποδόσφαιρο, το καράτε ο στίβος χρειάζονται πολύ καλή ισορροπία. Μέσα από την πρακτική της Γιόγκα βελτιώνεται η ισορροπία και ο συντονισμός των κινήσεων του σώματος.
  3. Ευλυγισία: Η πρακτική της Γιόγκα βελτιώνει την μυϊκή ευλυγισία η οποία είναι πολύ σημαντική για την κίνηση και υγεία του κορμού του σώματος. Η μεγαλύτερη ευκαμψία των μυών έχει ως αποτέλεσμα την μεγαλύτερη εύρους κίνηση σε κάποιο σημείο του σώματος (διαφορετικό για κάθε άθλημα ή αθλητή). Για παράδειγμα ένας δρομέας με μεγαλύτερη ευκαμψία του οπίσθιου μηριαίου δικεφάλου και εμπρόσθιου μηριαίου τετρακέφαλου μυ μπορεί και έχει πιο άνετο και εύκολο διασκελισμό με λιγότερη προσπάθεια, άρα εξοικονομεί δύναμη και έχει λιγότερους τραυματισμούς. Αυξημένο εύρος κίνησης = μυϊκή οικονομία και λιγότεροι τραυματισμοί.
  4. Mental Control: Τα σωματικά οφέλη της Γιόγκα είναι τεράστια. Αλλά όμως δεν είναι τίποτα συγκρινόμενα στα πνευματικά οφέλη. Δεν είναι λίγοι υπέρ-αθλητές οι οποίοι έχουν κάνει αναφορές στις πνευματικές δυνάμεις του αθλητή.

Γίνεται με σεβασμό αναφορά στον Υπεραθλητή Γιάννη Κούρο.

«Τρέχω υπερβατικά, ενάντια στη φύση και στις κακουχίες. Η προσπάθεια ενός υπερμαραθωνοδρόμου είναι εγκεφαλική. Ο αγώνας του όπως τόνισε είναι μια υπέρβαση του σώματος και ολοκληρώνεται ενεργοποιώντας τα βιώματα από τις πνευματικές του δυνάμεις. Το μυστικό της επιτυχίας μου οφείλεται και στην κράση μου να ξεπερνώ τα όρια Η φιλοσοφία του αγωνίσματος έγκειται στην ιδιοσυγκρασία του υπερδρομέα να ξεπερνά τον πόνο και την κούραση με πνευματική διαύγεια, εγρήγορση και μετουσίωση. Ο αγώνας αυτός θα προβάλει στη νεολαία τις αξίες της προσπάθειας, της καρτερίας, της επιμονής και του αγωνιστικού πνεύματος, ενάντια στις αντιξοότητες της ζωής και ότι η θέληση είναι νικήτρια όταν επιστρατεύονται όλες οι σωματικές και πνευματικές δυνάμεις» Γιάννης Κούρος.

Οι πιο πολλοί αθλητές βλέπουν την πρακτική της Γιόγκα ως μια μέθοδο απλά stretching και σωστής στάσης του κορμού και έχουν δίκιο. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Στο τέλος της πρακτικής φτάνει η ώρα του διαλογισμού στην πόζα Savasana (ξαπλωμένοι στο πάτωμα ηρεμούμε), οι πιο πολλοί βιάζονται να αποχωρήσουν σκεφτόμενοι ότι το κομμάτι της άσκησης (το σωματικό) έχει τελειώσει.

Αυτό είναι και το μεγαλύτερο λάθος, αφού αυτό είναι και το καλύτερο κομμάτι. Αυτή είναι η στιγμή στην οποία μπορούμε να τιθασεύσουμε το μυαλό μας και να το κάνουμε σύμμαχο μας απελευθερώνοντας τις δυνατότητες του.

Μπορεί κάποιος να ρωτήσει τι σχέση έχει όλο αυτό με την επίδοση του αθλητή. 

Έχει να κάνει με τα πάντα είναι η απάντηση.

Πολλοί αθλητές όχι μόνο σε αθλήματα αντοχής προβάλλουν την στιγμή της επιτυχίας, όπως ένα άλμα, μια αντίδραση στιγμής, στο μυαλό τους μέχρι να επιτύχουν. Το μυαλό μπορεί να παιδευτεί όπως και ένας μυς και σε συνδυασμό με τις κατάλληλες ασκήσεις Γιόγκα (ASANAS) να μπορέσει να διαχειριστεί το στρες και τον φόβο που δημιουργεί το μυαλό μας.